|
|
\require{AMSmath}
Reageren...
Re: Drie verschillende kleuren ballen, daaruit drie willekeurig gehaald
Geachte docenten,
Ik zit met een probleem waar ik uw hulp heel erg hard bij nodig heb. Onlangs heb ik in het kader van een onderzoek voor mijn studie twee toetsen (Nederlands en Rekenen) bij 321 leerlingen afgenomen. Ik ben benieuwd naar de samenhang tussen begrijpend lezen en rekenvaardigheid.
Met andere woorden: ik wil onderzoeken of leerlingen die een Nederlandse toets slecht maken ook de rekentoets slecht maken. Hiervoor ga en moet ik de chi-kwadraat toets op uitvoeren.
De gegevens zien er als volg uit:
Nederlands => goed=321 en slecht=6 Rekenen => goed=268 en slecht=59. alpha=5%
De gegevens heb ik in een tabel verwerkt en juist daar gaat het fout! Aan zowel de rechterkant als de onderkant van de totale score kom ik uit op 642. Dat moeten toch 321 zijn? Kunt u mij alstublieft helpen, ik zit helemaal klem.
Alvast bedankt Met vriendelijke groet
Antwoord
Vooralsnog zie ik het probleem niet. Het gaat hier om 327 leerlingen. Volgens mij weet je nu (alleen) de randtotalen:
De vraag is dan: wat staat er in de rest van de vakjes?
Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het
antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken
van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!
|